Vill du ge den bästa resenärsupplevelsen? Bli en del av Norrtåg!

Nyfiken på att vara med i utvecklingen av regionaltågtrafiken i norra Sverige? Just nu rekryterar vi två nya medarbetare till vårt kontor i Umeå. Är du en person med känsla för bra service som vill vara med och förbättra resenärsinformationen och skapa mervärde för våra resenärer? Eller är du en driven person som vill förbättra och utveckla våra processer inom biljettsystem och försäljning?

Ta chansen och sök tjänsten som CX utvecklare eller Systemansvarig för biljettförsäljning på Norrtåg redan i dag. Sista ansökningsdag är den 28 februari.

Foto: Brightnest

CX utvecklare

Vill du vara med i utvecklingen av tågtrafiken i norra Sverige? Norrtåg söker nu en ny kollega som ska ansvara för att utveckla och genomföra strategier som förbättrar resenärsinformationen, utföra kundundersökningar och skapa mervärde för kunderna – våra resenärer. Låter det intressant ska du läsa vidare!

Vi erbjuder

Regional tågtrafik är ett expansivt utvecklingsområde som växer över hela världen. Norrtåg är ett litet och smidigt bolag i en stor verksamhet där vi har en nyckelroll i norra Sveriges nutid och framtid som världsledande. Ytterst är målet ännu fler och mer nöjda resenärer och trafik med hög kvalitet. Vi erbjuder ett spännande arbete med en hög grad av påverkan och möjligheter i en tid av stark utveckling.

Vi har vårt kontor i Umeå, men arbetar över hela norra Sverige. Som medarbetare på Norrtåg kommer du till ett litet tight team med kompetenta och drivna kollegor där du får en möjlighet att växa in i företaget och, med frihet under ansvar, forma din roll. Du får en trygg arbetsgivare med ett stort engagemang och stor betydelse för hela Norrtåglands utveckling.

Om Tjänsten

Som CX utvecklare hos oss kommer du att ha ett brett arbetsområde och ditt arbete kommer direkt bidra till att skapa en förstklassig reseupplevelse och en hög kundnöjdhet. Rollen kommer i första hand hantera arbetsuppgifteter som:

  • Säkerställa att användarvänlig och aktuell information finns tillgänglig för resenärer genom alla kommunikationskanaler
  • Leda arbetet med Norrtågs app och hemsida vad gäller utveckling och underhåll
  • I samarbete med kommunikations- och marknadsteamet utveckla processer för resenärskommunikation
  • Lära känna och förstå våra resenärer.
  • Identifiera förbättringsområden och rekommendera förändringar i tjänster och processer
  • Presentera resultat och insikter och föreslå åtgärder baserat på kundernas feedback.
  • Följa upp kundkontaktytor och arbeta för att en god helhetsupplevelse av Norrtåg.
  • Utveckla och implementera initiativ som ökar kundvärdet, såsom lojalitetsprogram, specialerbjudanden och tjänster som förbättrar resenärsupplevelsen.

Du rapporterar till marknads- och försäljningschef.

Vem är du?

Vi söker dig som vill ta en nyckelroll i att skapa en bättre upplevelse för våra tågresenärer. Du har en god förmåga att arbeta strukturerat och har en stark känsla för god service och ett genuint engagemang för kundnöjdhet.

Du har relevant utbildning inom service, marknadsföring, kommunikation eller liknande område. Har du yrkeserfarenhet av service och implementering av processer för arbeten med kundnöjdhet är det meriterande.

Du har förmåga att analysera kunddata och använda insikter för att driva förbättringar och kan planera och projektleda enkätundersökningar och genomföra dessa. För detta krävs en god samarbetsförmåga, då detta koordineras tillsammans med aktuell operatör.

För att lyckas i rollen ser vi att du har en stor förståelse för digitala verktyg och olika plattformar och vana av att använda digitala hjälpmedel för att förbättra kundnöjdhet. En del i utvecklingen av kundnöjdhet är att bygga upp ett CRM-system.

Vi uppskattar kollegor som är prestigelösa, nyfikna och resultatorienterade. Är du dessutom en driven initiativtagare som trivs med stort eget ansvar kommer du att trivas hos oss!

Vi fäster stor vikt vid dina personliga egenskaper, ditt engagemang och dina drivkrafter.

Foto: Brightnest

Systemansvarig för biljettförsäljning

Norrtåg söker en ny kollega som ska ansvara för att utveckla och bidra till en smidig och modern biljetthantering och försäljning. Arbetet bidrar till att skapa en förstklassig reseupplevelse. Låter det intressant ska du läsa vidare!

Vi erbjuder

Regional tågtrafik är ett expansivt utvecklingsområde som växer över hela världen. Norrtåg är ett litet och smidigt bolag i en stor verksamhet där vi har en nyckelroll i norra Sveriges nutid och framtid som världsledande. Ytterst är målet ännu fler och mer nöjda resenärer och trafik med hög kvalitet. Vi erbjuder ett spännande arbete med en hög grad av påverkan och möjligheter i en tid av stark utveckling.

Vi har vårt kontor i Umeå, men arbetar över hela norra Sverige. Som medarbetare på Norrtåg kommer du till ett litet tight team med kompetenta och drivna kollegor där du får en möjlighet att växa in i företaget och, med frihet under ansvar, forma din roll. Du får en trygg arbetsgivare med ett stort engagemang och stor betydelse för hela Norrtåglands utveckling.

Om Tjänsten

Som ansvarig för biljettsystem och försäljningskanaler blir du en nyckelspelare i vår organisation. Dina huvudsakliga ansvarsområden inkluderar:

  • Driva projekt som biljettsystembyte och försäljningssystembyte, samt implementering av dessa
  • Stödja och utveckla processer för arbete i systemen kring biljetter och försäljning
  • Driva projekt och förbättringar inom biljettsystem och försäljningskanaler för att möta marknadens och kundernas behov. Kan även innefatta upphandling.
  • Ansvara för och utveckla vår försäljningsplattform på hemsidan och i app för att säkerställa en modern och användarvänlig upplevelse.
  • Förvalta biljettsystem, försäljningskanal och viseringsutrustning, samt arbeta administrativt i systemen.

Du rapporterar till marknads- och försäljningschef.

Vem är du?

För att lyckas i rollen ser vi att du har erfarenhet av att arbeta med biljettsystem, försäljningsplattformar eller liknande systemlösningar. Du är en drivande person som har förmåga att leda projekt självständigt och ta egna initiativ för att förbättra och utveckla både arbetet och processerna inom biljettsystem och försäljning.

Du har goda kunskaper kring att skapa en helhetsbild över system med fokus på användarens upplevelse och kan göra riskbedömningar samt har ett intresse för att skapa smidiga och innovativa kundupplevelser.

Vi söker dig som trivs i en utvecklande roll då arbetet med försäljning är under uppbyggnad hos oss. Eftersom det är under uppbyggnad innebär det att tjänstens innehåll kan komma att förändras över tid.

Du kommer att arbeta tillsammans med marknad och försäljningsavdelningen för att utforma och sammankoppla marknad och aktiviteter med biljettsystemsstöd och utveckling.

För att ha möjlighet att driva processerna behöver du ha en förståelse för system och förmåga att samarbeta med andra aktörer som påverkar försäljningen.

Vi uppskattar kollegor som är prestigelösa, nyfikna och resultatorienterade. Är du dessutom en driven initiativtagare som trivs med stort eget ansvar kommer du att trivas hos oss.

Vi fäster stor vikt vid dina personliga egenskaper, ditt engagemang och dina drivkrafter.

Kontaktuppgifter och ansökan

Den här rekryteringsprocessen hanteras av Jefferson Wells för Norrtågs räkning, vilket innebär att du kommer att bli anställd direkt av Norrtåg AB. Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Ulrika Nilsson på telefonnummer: 070-6052323 eller via e-post: ulrika.nilsson@jeffersonwells.se

Vi tillämpar löpande urval, vilket innebär att tjänsten kan tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Sista ansökningsdag är den 28 februari, men ansök gärna redan idag.

Välkommen med din ansökan!

Anmäl dig för att ta del av aktuella händelser frånNorrtågland

LinkedIn Facebook Twitter Mail Link