Vi vill ge våra resenärer den bästa tågupplevelsen

Om våra resenärer inte är nöjda med Norrtåg, är inte vi heller det. För att ta reda på vad vi kan förbättra genomför vi återkommande NKI-undersökningar på våra linjer.

Resenären är själva grundförutsättningen för att kunna bedriva tågtrafik i Norrtågland. Genom att förstå resenärens olika behov och önskningar, i dag och i morgon, kan Norrtåg AB verka aktivt för att underlätta resenärens hela resa och därmed öka resandet. Det innebär att vi måste vara lyhörda för resenärernas åsikter, behov och önskemål.

Trafikverket genomför varje år en NöjdKundIndex-undersökning (NKI) på våra linjer. Undersökningen ger oss kunskap om hur nöjda våra resenärer är och vad de tycker är viktigt när de reser med Norrtåg. Undersökningen identifierar också viktiga utvecklingsfrågor och genererar ett NKI-värde som vi alltid strävar efter att öka. Vi vill ha resenärens perspektiv i allt vi gör och NKI-värdet är ett mått på hur bra Norrtåg levererar.

Här kan du ta del av våra NKI-undersökningar

NKI 2023 Sundsvall-Östersund-Storlien

Läs hela rapporten

2024

Anmäl dig för att ta del av aktuella händelser frånNorrtågland

LinkedIn Facebook Twitter Mail Link